lördag 21 augusti 2010

Moules Frites på Palace

Även om det är sommar fortfarande känns vädret mer som tidig höst. Med jobbstart efter semestern kommer också trevliga affärsluncher där man hinner både prata och äta. Häromdagen på en kreativ och inspirerande affärslunch åt jag en fantastisk tallrik musslor på restaurang Palace i Brunnsparken, Göteborg.


Jag valde vitlöksbröd till musslorna. Det klassiska tillbehöret är ju pommes frites. Men jag gillar verkligen vitlöksbröd så valet var lätt. Och gott. :)


Medan vi pratade idéer smakade varje mussla riktigt smaskigt. Skyn i botten var underbart god. Avslutningsvis var skalskålen fylld till bredden av vackra musselskal som gav en tydlig västkustkänsla.


Efter maten gick vi vidare till vårt. Påfyllda med energi i både kropp och knopp.

Så gillar du fin miljö, trevlig service och massor av musslor? Ät Moules Frites på Palace i Göteborg! Jag kommer definitivt att göra om det.

Maria bloggar via BlogPress direkt från iPhone.

2 kommentarer:

  1. Åh guu så gott med musslor, det var flera år sedan jag åt det. Kan inte förstå varför jag väntat så länge :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det är underbart gott med musslor! :) Har du ätit några nu?

    Maria

    SvaraRadera