torsdag 26 augusti 2010

Inspirerande varumärkesfrukost

Imorse deltog jag på en frukost hos Jerlov Kommunikation/Cordovan med föreläsning av Stellan Löfving/Foodwire om varumärken i livsmedelsbranschen. Redan vid porten blev det tydligt att Stellan är het för skyltar. ;)



Frukosten var riktigt fin! Sandra Gonzales med flera kända ansikten passade också på att avnjuta den fräscha frukosten och inspireras av inblickar om varumärken i livsmedelsvärlden.



Stellan berättade om strategier bakom de vanliga varor vi ser i butikshyllorna EMV det vill säga Egna Märkes Varor som butiker säljer. Hur butikskedjor som tidigare tillverkade egna varor under olika varumärkesnamn, som exempelvis Winner på Coop, nu frångått detta och istället köper in varor som säljs under butikskedjans namn. På Stellans bild: ICAs egna bakpulver. EMV placeras på bästa exponering/hyllplats i butiken.



Under tiden vi lärde oss mer passade vi på att njuta av den superfräscha frukosten. Något twittrande under tiden blev det dock inte, jag hade fullt upp med frukosten och att lyssna på det intressanta som berättades.



Något som Stellan efterfrågade var att livsmedelsföretagen lyssnar på konsumenterna i sociala medier. Han lyfte fram eget twittrande med Charlotte Björk om yoghurt med grädde. Tänk om Arla lyssnat, då hade de förslag till en ny produkt.



Tack Jerlov Kommunikation/Cordovan och Stellan Löfving för en inspirerande, matnyttig (!) och lärorik start på dagen. Nästa Jerlovfrukost är den 30/9. Om jag kan så kommer jag gärna igen.
Ps. Från och med idag hittar ni Stellans blogg Salt under Knivskarpt i vänsterkanten här i bloggen. Titta in och läs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar