torsdag 15 oktober 2009

Lååånglunch med Prat & Mat

Ibland blir det så mysigt med en spontanlunch när man kan ta sig tid och sitta och prata länge.

Igår gjorde vi så, jag och min vän Carolina Friberg. Restaurang Tvåkanten på Avenyn fixade mat till oss, fast vi kom efter lunchen. Kocken lagade till smaskig veganmat till Carolina. + i kanten!

Själv valde jag klassisk laxpudding med massor av dill och färsk citron, så gott! :-) Maten serverades på rejält varma tallrikar och färskt bröd. Uppmärksam service och fint. Så vi tog oss en lång prat och matstund, mitt i allt. Efteråt fixade servitrisen extra fint kaffe, espresso och cappucino. Vi kommer gärna tillbaks!

1 kommentar:

  1. Ja, jag gillar den restaurangen! Alltid trevlig personal och god mat! Och så var det ju trevligt sällskap också!!

    SvaraRadera