torsdag 9 juli 2009

Rosévinsmingel under Almedalsveckan

Här några glada mingelbilder från Prime PRs rosévinsmingel i trädgården på Strandgatan i Visby. På bilden ovan ser ni när jag möter Emanuel Karlsten för första gången irl, innan dess hade vi enbart kommunicerat via microbloggen Twitter. Kul att mötas!
-
Ja, i år var min premiär i vimlet under Almedalsveckan. Tidigare har jag fått uppfattningen att det var enbart partipolitiska diskussioner och utestängande för oss som inte är intresserade av sådana. Men i år blev jag inbjuden till ett seminarie, blev nyfiken och tog reda på mer om Almedalsveckan. Jag insåg att seminarierna och de andra programpunkterna (drygt 1000 st!) var öppna för alla som vill delta. I mån av plats förstås, för många vill vara med. I Veckans Affärer skriver Zachrisson om denna öppenhet och deltagarkultur som förändrar mycket i samhället. För två år sedan var jag turist på Gotland för första gången och såg då Almedalen ,den vackra parkanläggningen som finns nedåt havet till. Dock nästan folktom jämfört med nu! Då fanns inte en tanke på att deltaga i Almedalsveckan, men nu återkommer jag gärna för att lära mer.
Här är mina vänner Brit Stakston och Johan Lange som minglar med Sirpa samt Emanuel Karlsten från Dagen.se. Brit blev omskriven för att hon rapporterade live via Twitter så att Twitter några timmar stängde av hennes möjligheter att rapportera live från Almedalen. Läs mer här. Innan jag reste till Gotland, var det genom twitter som jag och många med mig följde direkt från seminarierna. Nästan som att vara på plats.
-
Sveriges Television (SVT) fanns såklart på plats och här ser du ett inslag från rosévinsminglet med intervju med Viggo Cavling, Resumé som framhåller dialogen och ger mingeltips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar