fredag 29 maj 2009

En ½meter skaldjursbruschetta med bläckfisksås och valdebatt

Dags för trevligt MiGmingel Incontro i nya lokaler. Vi hade twittrat om det innan och såg fram till en kul mingelkväll. Jag och Anna-Carin gick tillsammans och träffade Gustaf Rydelius, kontorschef på Miami som med Ola Hermansson aka Ministern Bryssel beställde in Incontros barspecialitet. Bruschetta per meter! Det finns flera olika fyllningar att välja bland för det rostade, vitlöksoljade hembakta brödet. Gustaf och Ola var nöjda med sitt val Frutti di mare med marinerade skaldjur, cocktailtomater och aioli. Såsen till var en svart historia som förde diskussionen till Norge och olja... Det var nämligen en basilikasås smaksatt med bläckfiskbläck. Kolsvart. Se bilden nedan.

Skaldjuren doftade fantastiskt gott och såsen blev vi både avskräckta och nyfikna på. Nästa gång provar jag nog en sådan och hoppar över hamburgaren innan...

Efter en stund blev vi fler och bytte till större bord när Gustaf Josefsson från Entreprenörsjakten och Malin Millnert från Elwira och Songo kom. Då gled diskussionen över från mingelsnack om bostadsrätter, mingel med Maud på Drivhuset (mitt arbete), tvättstugebråk, upplevelsekommunikation med musik (Olas arbete) och gerillamarknadsföring (Gustaf Rs) till det stundande EU-valet, faxmaskinens ifrågasatta framtid, sociala medier, nätverkande, demokrati och entreprenörskap. Många tankar och idéer lyftes och det blev en uppfriskande hetsigt argumenterande diskussion. Vi twittrade också för skojs skull :-)

En kväll i idéhavets tecken!

Ps. På Twitter och Bloggy heter jag mikumaria. Anna-Carin Carnebro. Gustaf Josefsson guff_se. Ola Ministern. MiG MiG_se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar