måndag 16 mars 2009

Hemlagad pesto, fläskytterfilé, pasta och parmesan




Vilken dag! Idag kom jag hem efter en händelserik dag med goda möten och härliga människor. Då hittade jag först en text i mailboxen från Jeanette Gardner som gästar KURAGE i mars och sedan ett stort kuvert i brevlådan från min vän Anna-Carin med en Entreprenörstidning som hon tyckte passade mig :-) och dessutom ytterligare ett stort kuvert från PRV... spännande! När jag väl öppnat såg jag att REDIG REBELL nu är inregistrerat varumärke! :-D Självklart firar vi med extra god mat!

Hemlagad pesto på massor av färsk persilja, vitlök, olivolja och rostade cashewnötter - superfräscht! En riktigt fin fläskytterfilé som jag stekte i omgångar så att köttet fick sådan fin gyllene färg och knaprig yta. Äkta parmesan i ganska tjocka flingor som vi skar med den gamla fina kniven. Till detta pasta med smör på och smörslungad ruccola till. Ja, och så höjde jag ett glas gott rött och skålade - hurra vilken dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar