söndag 4 januari 2009

Smutta på söndagssmoothie






Nytt år med nya utmaningar! I morse började vi dagen med att smutta på hjärtliga smoothies till frukosten. Så gott och läskande! Den hjärtliga skålen fick jag i julklapp av min lilla barnbarnstomte.

Bilder säger mer än tusen ord så därför är detta improviserade recept i bilder istället för ord. Ingredienser är frysta hallon, vaniljyoghurt och havregryn med quinoagryn. Smoothien blev bubbligt skummand med mixerstav. Enkelt , rent och ekologiskt. Framförallt smaskigt gott! När jag och Janne smuttat färdigt fick tonåringarna som de gillar, en smoothie utan havregyn/quinoa.

Plus i kanten gör det kärleksfulla kortet från Klokeri.

Följ min blogg med bloglovin



Bookmark and Share

2 kommentarer:

  1. Mumma! Det där måste jag testa nån dag... ;o)
    Och lilla Mickis är söt som socker!! Hihi ^^

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ja, prova smoothies- superenkelt, nyttigt och gott. Passar bra till småbarn också! Ja, Mickisen och Neo är ett fint par! :-)
    Maria

    SvaraRadera