måndag 26 januari 2009

Busig meny och brasilianska toner




I fredags spelade Göteborgsgruppen Brasilicum på kulturhuset Oceanen på Stigbergstorget. Medverkade gjorde gästartisterna, den brasilianska sångerskan Jussanam Dejah och en av mina absoluta favoritsångerskor Ida Olsson på bilden ovan.

Arrangemanget var verkligen välbesökt, och finns det hjärterum så... Härliga tongångar och rytmer blandades med vacker sång. Lyssna på artisternas egna sidor.

I baren stod en ung kille som hade skaldat på menyn: Ashård äppelkaka när en av musikerna såg det skrev han till (med tillhörande svinmjuk grädde). Se bilden! Ja, vi fick oss alla goa skratt av detta Göteborgsskämt! :-)

Bookmark and Share

4 kommentarer:

  1. Tack för det härliga inlägget och de fina orden om mig. Gör mig glad!!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. ...jag missade totalt denna lustiga lapp:)

    SvaraRadera
  3. Så kul! Jag blir glad och inspirerad av er också! Kram Maria :-)

    SvaraRadera