onsdag 31 december 2008

Sommarsmaker


Sommaren 2008 var en bra grillsommar tycker jag. Även när det var trist väder så kan man grilla ute och äta inne. Grillsmaken är verkligen ett plus i kanten! Som en extra krydda. När vi grillar hamburgare brukar vi köpa 100 % nötfärs och endast smaksätta med svartpeppar och salt. Med nötfärs kan hamburgarna vara lite rosa i mitten. På bilden byggde vi upp med fetaost, sallad, tzatziki, tomater, gul paprika och rödlök. Bröd till förstås. På 60talstallrikar blev det ännu festligare. Åh, nu längtar jag till sommaren!


Bookmark and Share

3 kommentarer:

  1. åh, det där såg inte fel ut! men man kan ju som bekant grilla även på vintern ;) jag grillade senast igår! vad åt ni för kul på nyår?
    idag har jag försökt skapa något liknande den där bulghur"risotton" med krossade tomater du åt på linnégatan en gång, kommer du ihåg? men va de bulghur? jag gjorde med mathavre och de bidde mums! puss puss, Linda

    SvaraRadera
  2. För dig som gillar å grilla kan jag berätta att jag har träffat en man vid namn Hans Ramstedt (dessutom ypperlig fotograf) som har ett företag som heter Grillakademin som jag tycker låter spännande..

    En utmaning....
    vegetarisk mat och grillning, hur går det ihop?

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Grillade grönsaker blir hur gott som helst, särskilt paprika och lök! I somras provade vi också att grilla en ost (för proteinets skull för vegetariangästerna) som heter halloumi. Smaken blev god men den trillade lätt isär och konsistensen var seg och gnisslade mellan tänderna. Tanken var god och jag hade sett lyckade resultat i tidningar. Men med tzatziki till så blev det gott ändå. :-)
    Maria

    SvaraRadera